Els tres partits, en l’últim ple tomben la proposta de Compromís per Montcada que volia aprovar ajudes directes per al xicotet comerç de la ciutat

Des de Compromís per Montcada volem que la gent sàpia com es fan les coses en el nostre Ajuntament i fins on arriben els interessos partidistes per a tombar iniciatives que poden ajudar els ciutadans del nostre poble.

L’Associació de Comerciants del poble adreçà una carta a l’equip de govern per a demanar-los que des de l’Ajuntament s’aprovaren ajudes directes municipals per a les botigues i comerços de la població i demanà reunir-se amb l’alcaldessa i el regidor de Comerç, però estos no han acudit a cap reunió i encara no han tingut temps ni de citar-los, ni s’han molestat a proposar una data alternativa si no podien acudir.

Des de Compromís per Montcada conscients que el comerç local està passant una situació crítica, sí que ens vam reunir amb ells i d’acord amb les seues necessitat vam preparar una proposta d’ajudes perquè s’aprovara en el ple, pensant que tots els partits votarien a favor perquè suposava un bé per al poble.

La nostra proposta establia que l’Ajuntament donara uns bons a les famílies amb una quantitat de diners determinada perquè eixos diners els gastaren en compres en les botigues i tendes del poble, així ajudàvem a promoure les compres en la població.

Quan presentàrem la proposta, perquè no hi haguera problemes, fins i tot els vam dir de presentar-la conjuntament tots els partits, que fora una moció conjunta i així de manera unànime que la població vera que tots estàvem units en una iniciativa positiva per  als habitants de Montcada , però la resta de partits no van voler.

Hem estat des del principi intentant negociar perquè la proposta poguera eixir avant.

Així, com que hi havia alguns punts que els altres partits no veien clars, i per a assegurar-nos de millorar la proposta i fer que tots votaren a favor, parlàrem amb la secretària de l’Ajuntament i a suggeriments d’ella i amb la voluntat de fer tot el possible perquè s’aprovara, férem una modificació i en compte de bons a les famílies, la proposta era que s’aprovara una línia d’ajudes directes a les botigues. És a dir que es donara una quantitat de diners en forma de subvenció a cada botiga i tenda que demostrara que havia estat afectada econòmicament per l’estat d’alarma.

La sorpresa ha sigut que tot i els nostres intents de fer tot el possible perquè açò s’aprovara, arribàrem al Ple i  incomprensiblement el PSOE (sí, el PSOE, eixe partit que es diu d’esquerres) vota en contra d’una mesura que només beneficia la gent del poble que ells diuen que governen, encara que no es note, perquè dia a dia demostren la seua inacció i falta de gestió.

I incomprensiblement PP i Ciutadans s’abstenen amb arguments tan incoherents com que fa falta unitat d’acció davant la crisi i ells quan tenen l’oportunitat de demostrar eixa unitat i de votar una iniciativa que només que vol ajudar un sector de la població que ho està passant molt malament, donen l’esquena als comerciants de Montcada, bé, ja els ho explicaran.

Per tant, Montcada s’ha quedat sense ajudes municipals al comerç, les úniques ajudes que tindran els botiguers i comerciants de Montcada seran les de Conselleria, a diferència de molts pobles (Torrent, l’Eliana, Godella, Paterna, València, Almàssera, el Puig….) on sí que s’han aprovat moltes mesures en suport del comerç local de proximitat, però ací la incapacitat d’un equip de govern que durant la crisi està desaparegut i l’arrogància d’una alcaldessa que només està interessada en el lluïment personal i que no vol escoltar a ningú, a banda de la irresponsabilitat de Ciutadans i Partit Popular de no prendre partit, ho han fet inviable.

Que no vos enganyen amb excuses, ha sigut una VERGONYA! En cap moment han volgut aprovar-les. VERGONYA!!!

Seria molt llarg fer-vos un resum de totes les coses que s’han fet en altres pobles i que no es fan a Montcada amb un PSOE ineficaç, prepotent, cada volta més escorat a la dreta i que no dona explicacions a ningú ni està obert a cooperar amb l’oposició.  I també seria molt llarg, contar-vos tots els moviments que estem observant d’acostament del PSOE a Ciutadans i PP i que expliquen moltes coses com l’abstenció a esta proposta nostra o com els vots a principi de legislatura i que ens fan pensar en un pacte ocult, que estem segurs que molt prompte veurà la llum.

Des de Compromís per Montcada continuarem intentant treballar pel bé del poble i aportant propostes per a millorar la vida de la gent que vivim ací, tot i que som conscients que a voltes, com en el cas d’esta última proposta, no s’aproven perquè precisament són iniciativa nostra i deixen al descobert la inoperància i manca de gestió d’un PSOE arrogant i prepotent i la manca d’iniciativa d’una oposició que ha oblidat quina és la seua funció i que només vol assegurar-se la cadira.