Gonzalvo: “Este xicotet monument és en record de totes eixes històries personals, de totes eixes famílies i amics que han perdut  un ser estimat a causa d’este maleït virus”.

El Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de Montcada ha presentat una moció per al Ple de març en què demana que es faça i es col·loque un monument en record de les víctimes de la COVID19 que han faltat en la localitat. Així mateix, es demana que este monument siga encarregat per part de l’Ajuntament a un artista local, i que, per a fer-ho, contacte prèviament amb les associacions culturals del municipi.

Per al portaveu de Compromís, Álvaro Gonzalvo: “la intenció és crear un símbol que perdure en el temps i que ens recorde als montcadins i a les generacions futures la terrible pandèmia que patírem i la nostra vulnerabilitat. Perquè el que no es conta, el que no s’escriu, el que no es té present, s’acaba oblidant”.

Hui en dia, i segons les dades de Conselleria, 17 persones han faltat a Montcada i més de 1.900 persones s’han contagiat per la COVID-19 a esta ciutat. Si el Ple aprova la proposta, este municipi de l’Horta Nord s’uniria a altres localitats que ja han fet o tenen previst fer un record en este sentit, com és el cas de València. “Esperem que tots els partits representats en la Corporació s’adherisquen a la nostra proposta, perquè l’única intenció es poder arribar a un acord que possibilite fer realitat esta iniciativa, ja que l’objectiua fonamental és l’homenatge i el record que es pretén fer a les víctimes i a tots eixos projectes de vida truncats per esta pandèmia”, ha sentenciat Gonzalvo.