El vicealcalde, Álvaro Gonzalvo, i el regidor d'urbanisme, Pep Esplà, en la I Nit Estellés en Montcada

L’Ajuntament de Montcada ha destacat l’èxit de la primera edició de la “Nit Estellés” que es va celebrar el passat dissabte 2 de setembre en el Centre Cultural Blasco Ibáñez.

L’acte, que va començar amb unes paraules de la nostra regidora de Normalització Lingüística, Anna Gascó, per a donar la benvinguda i les gràcies als assistents, seguides d’una primera part de l’actuació de Francesc Anyó, Enric Giralt i Glòria Aleza; va tindre la part àlgida amb la participació de tota la gent que va pujar a llegir i recitar els versos del poeta de Burjassot.

Entre els nombrosos participants hi havia representació també de les associacions del poble: ames de casa, bandes de música, grups juvenils com els boy scouts i tota la gent que de manera individual va voler homenatjar a Vicent Andrés Estellés llegint els seus poemes. L’acte va acabar amb un sopar on no va faltar el pimentó torrat i amb l’actuació del grup musical Urbàlia Rurana.

La regidora de Normalització Lingüística, Anna Gascó, ha destacat que “homenatjar i reivindicar a Estellés és una manera de reivindicar l’ús del valencià, per això hem volgut que formara part de la programació de les festes patronals i així donar-li un caràcter institucional”

Així mateix, Gascó s’ha compromés a treballar per a augmentar l’ús social del valencià a la ciutat i l’ajuntament, afirmant que “l’èxit de la convocatòria anima a continuar treballant per a fer possible la segona edició de la Nit Estellés per a l’any que ve”.