Gràcies al pacte de Compromís a l’Ajuntament de Montcada, la doble denominació Montcada/Moncada ha sigut aprovada pel últim Ple de l’Ajuntament del passat mes de setembre.

Tal com ha explicat la regidora de Normalització Lingüística, Anna Gascó, amb esta mesura “aconseguim fer realitat una reivindicació històrica, la d’oficialitzar el nom en valencià de la nostra ciutat, per a corregir així una anomalia que s’ha allargat durant molts anys. Esta era una de les primeres mesures que volia dur a terme des de la meua Regidoria, i des del principi em vaig posar a treballar per a aconseguir-lo i així poder portar-ho al primer ple.

Finalment, Gascó ha volgut “reconéixer la gran tasca de tots els regidors nacionalistes que m’han precedit i gràcies al treball dels quals estem ara ací. Han sigut molts anys de reivindicar l’oficialització del nom en valencià de la nostra ciutat i ara, per fi, serà una realitat. Continuem complint els acords del pacte de govern i impulsant la normalització del valencià a la nostra ciutat i Compromís continuarà treballant per a fer possible, quan puguem, la denominació oficial del nostre poble sol en valencià”.

Aquesta és la recompensa a un llarg treball en la defensa de la nostra llengua i la nostra història, i representa un èxit sense precedents per al valencianisme en la nostra ciutat. Continuarem treballant per a aconseguir més assoliments com aquest. Gràcies Montcada!