COMPROMÍS PER LA SOSTENIBILITAT.
Intervenció del nostre company Juan Balaguer per a explicar la moció que presentàrem en el ple per a bonificar els cotxes elèctrics i així promoure l’ús de vehicles no contaminants i sostenibles.
Pensem que cal fer accions concretes en la nostra ciutat per a promoure la sostenibilitat i el medi ambient, per això la nostra proposta era que els propietaris de cotxes elèctrics (que encara són ben pocs) pogueren obtindre una bonificació del 75% de l’Impost de Vehicles.
La sorpresa és que la nostra proposta no fou aprovada. De 21 vots, n’obtinguérem només 6 a favor (els 4 nostres+1 de Guanyem+1 d’Acord Ciutadà) PSOE i PP votaren en contra, demostrant una vegada més que en molts aspectes són iguals i es diferencien ben poca cosa.
Ciutadans s’hi abstingué, tampoc no entenem el motiu, però la sorpresa més gran fou el vot d’A.mun, el grup que es declara ecologista i atenció! que en les sigles duen l’adjectiu “municipalista” i que diuen que han vingut a fer política local i a influir en la política local i quan poden fer-ho, com en este cas, diuen en la seua intervenció que “aplaudixen” la nostra moció, però que pensen que és un tema més d’àmbit estatal i no de competència local.
Lamentem la seua incoherència, perquè, a més, si ells hagueren votat a favor, la moció s’hauria aprovat (segurament el PSOE s’haguera abstingut) i la gent de Montcada propietària de cotxes elèctrics s’hauria beneficiat d’esta mesura i hauríem aconseguit fer Montcada un poc més sostenible.
Pensem que ha sigut un greu error seu, perquè amb mesures com esta és com es canvien les coses i es fa municipalisme. Els volem dir que en moltes ocasions s’ha de prende partit si es vol aconseguir alguna cosa.